Azzal, hogy darabot írt belőle, a szerző, Győrffy Ákos keretet adott a 21.század egyik legszebb magyar versének, mely vers formájában is méltó utóda nem csak Pilinszky katolikus lírájának, de a legrégebbi himnuszoknak is. A darab pedig az ősi misztériumjátékokhoz hasonlít, a szöveg rokona Visky András katartikus drámáinak, a szereplő hús-vér emberek, de szavaik folyamatosan kinyilatkoztatásként hatnak.  A szöveg olvasva is magával visz, mert biblikus mód nincs benne egyetlen felesleges momentum vagy mozdulat. A Havazás Amiens-ben hangjátékként leginkább egy festményhez hasonlít, ahol az alaprétegek és minden későbbi árnyalat külön-külön és együtt is hatnak, amiről nem lehet elvonni a tekintetet. Győrffy Ákos nem egyszerűen egy történetet, különösképpen nem egy fejlődéstörténetet írt meg, hanem elénk állít egy paradigmát, vagy ami még több, egy hüpodeigmát (Lásd János evangéliumában a lábmosás történetét), egy követendő példát. Persze mindez nem tolakszik, nem akar direkt hatást kelteni. Egyrészt nyilván azért, mert a példa csak onnantól válik azzá, ha követik, de a követés már nem a példa dolga. Másrészt nyilván vannak, lehetnek olyanok is, akik úgy érzik, nincs szükségük segítségre az élethez. Őket is várja a Havazás Amiens-ben. A felvétel ITT hallgatható meg. A darab első része a Pannon Tükör Online-on olvasható, maga a vers pedig a litera.hu-n.